Komunikujte se svou cílovou skupinou. Takhle zjistíte, jaká mají přání
Podnikání

Komunikujte se svou cílovou skupinou. Takhle zjistíte, jaká mají přání

Skupina zákazníků, pro kterou je váš produkt nebo služba určena, by pro vás měla být nejdůležitějším kritériem při jakémkoli propagačním kroku. Pokud si cílovou skupinu nakloníte, počet vašich prodejů se navýší a začne se vám dařit. Jak toho ale dosáhnout a úspěšně komunikovat právě s tou vaší? 

Víte, o koho jde? 

Často se stává, že začínající firma netuší, kdo její produkt nejvíce nakupuje. Pak je mnohem obtížnější tvořit reklamy a oslovovat nové zákazníky. Jakmile se totiž budete snažit svůj výrobek nebo službu přizpůsobit naráz mládeži, seniorům i lidem středního věku, budete muset vytvořit zajímavou reklamu pro všechny. Když ale určíte přibližnou věkovou kategorii, pohlaví nebo jiné parametry, snáze pak vymyslíte strategii.  

Aktivně získávejte informace 

Vytvořte dotazníky, akce, soutěže, abyste získali co nejpřesnější data. Ani pak ale vaše práce nekončí, právě naopak, je teprve na začátku. Díky získaným informacím vytvořte vizuální styl a přizpůsobte reklamu.  

Nezapomínejte pravidelně zákazníka oslovovat 

Automaticky odesílané zprávy se slevovým kódem pro ty, kteří mají narozeniny, vánoční přání nebo jen připomínka toho, že si svých zákazníků vážíte, vás dostane mnohem blíž cílové skupině. Každý ocení malý dárek, oslovení nebo dotaz na kvalitu vašich služeb. Své jméno tak nenásilně vtisknete do paměti všech, kteří vaše služby využili, a zároveň je tu možnost, že se o takový přístup podělí s přáteli a nejbližším okolím. 

Sociální sítě by neměly budit dojem nadřazenosti a nedostupnosti. Pokud necháte lidi ukazovat vaše produkty s označením na fotografiích, občas je s jejich povolením na svém profilu sdílíte, ostatní uživatelé k vám mohou získat důvěru.  

Vyjadřujte se podle situace  

Je na vás, abyste poznali, jakou komunikaci zákazník vyžaduje. Jestliže je vaše cílovou skupinou skupina manažerů a podobně působících osobností, emailová komunikace se bude držet v seriózním duchu. Když ale chcete na své služby nebo produkty upozornit mládež, vyplatí se riskovat a v komunikaci být hravější. Přátelský pozdrav „ahoj“ například působí vřeleji než „vážený pane“. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.