V současné době do světa podnikání vstupuje každý druhý Čech. Důvodem je touha po finanční svobodě, možnost organizovat si svůj vlastní čas, touha po vyšších výdělcích a touha po splnění snů. Pravdou však je, že to není procházka růžovým sadem, jak si drtivá většina lidí myslí. Je k tomu potřeba nejen odhodlanost, ale také vytrvalost a trpělivost, ovšem ani tyto vlastnosti mnohdy nestačí. Nedávné statistiky ukázaly, že první rok podnikání nepřežije více jak pětina firem. Třicet procent podnikatelů skončí v roce druhém, po pěti letech zanikne až polovina podnikatelů a každé jedenácté narozeniny neoslaví sedm z deseti firem. Důvodem jsou často chyby, kterých se podnikatelé dopouští.
Statistiky opravdu přišly s velice zajímavými čísly, které rozhodně je třeba brát v potaz. Jak již bylo zmíněno, podnikání není nic snadného, často se jedná opravdu o chyby podnikatelů, které dovedou podnik do pasti, ze které není úniku. Podívejme se proto na nejčastější chyby podnikatelů, kterým se podnikatelé rozhodně měli vyhnout.
Žádné cíle
Mnozí podnikatelé vstupují do podnikání s vidinou obrovského zisku, jenže ono to není o zisku. Pokud nebudete mít cíle a budete se jen honit za vyššími příjmy, nikdy nebudete na podnikatelském trhu dlouho. Na začátku každé firmy se musí přesně definovat strategie, tedy vize, cíle a mise firmy, která bude jakousi osnovou.
Žádný marketing
Dnes jsou lidé specialisté na všechno a rozumí všemu. Drtivá většina lidí si myslí, že rozumí marketingu, ale pravdou je, že marketingu opravdu nerozumí. Získejte proto marketingového experta na svou stranu a nepodceňte ho, je to přece jen klíč vedoucí k úspěchu.
Nepřipouštíte neúspěch
Neúspěch k podnikání patří. Je tu proto, abychom se z chyb poučili. Bohužel drtivá většina podnikatelů se domnívá, že nechybují, jenže to je samozřejmě jedna obrovská lež, kterou je třeba z hlavy vytlačit. Neúspěch k úspěchu patří, bez neúspěchu nelze uspět.